חינוך - זווית חדשה
שיטה: דרך פעולה שבה משיגים דבר כלשהו.
במקרה שלנו, הדבר שאנחנו רוצים להשיג הוא חינוך.
חינוך הוא תהליך של למידה, שבו האדם רוכש ידע, מיומנויות, ערכים ועמדות. השיטה שלנו מקפידה על העיקרון שילדינו צריכים לרכוש את הדברים הנ"ל כדי להשיג חינוך אמתי.
כדי שאדם או ילד ירכשו ידע, הדבר הראשון שעליהם ללמוד הוא איך ללמוד נכון כדי לרכוש כל ידע שירצו.
השיעור החשוב ביותר, הוא לדעת איך ללמוד – גם כדי לרכוש ידע וגם כדי ליהנות מלמידה.
צריך לשים לב שיש הבדל בין לרכוש ידע לבין ללמוד.
כשאנחנו רוכשים משהו, הוא שלנו, כשאנחנו לומדים כי "צריך" או כי אנחנו רוצים לרצות מישהו אז הידע הוא לא שלנו ורוב הסיכויים שלא נשתמש בו בשום צורה בחיים שלנו. ידע שאנחנו לא יכולים להשתמש בו בשום צורה בחיים שלנו, מן הסתם פחות יעניין אותנו ומן הסתם זה יהיה ידע שיהיה יותר קשה לנו ללמוד.
לנו כמבוגרים, יש את האפשרות לבחור מה ללמוד. רוב הסיכויים שלא נלך ללמוד משהו שאנחנו לא יכולים להשתמש בו בכלל בחיים שלנו נכון?
הילדים של היום, מבינים את זה, אם יש לך ילדים בגילאי בית ספר אני מניח ששמעת את השאלה, "למה אני צריך ללמוד את זה"? האמת, שאלה טובה!
אוקיי, כנראה שהבנת את נקודת המבט שלנו לגבי העניין של למידה ואם חשבת שאנחנו נגד מה שלומדים בבית ספר אז זו טעות.
כל מה שלומדים בבית הספר הוא חשוב! העניין הוא, שכל מה שלומדים בבית הספר, במשך 12 שנים, ניתן ללמוד בשליש מהזמן. יש הרבה יוצאי צבא שמסיימים את כל הבגרויות בפחות משנה!!!
מעבר לכך, ילד צריך לדעת איך ללמוד כדי שיוכל לרכוש כל ידע שהוא רוצה!
כל הזמן אנחנו לומדים, גם אם אנחנו לא מודעים לכך. עצם זה שאנחנו פוגשים הרבה ילדים שנרתעים מלמידה, שמגיעים הביתה מבית הספר ופשוט זורקים את התיק או שקופצים משמחה כשמגיע חופש כלשהו אז כנראה שטעינו איפשהו בדרך.
״המטרה של חינוך היא למצוא את הייחודיות שיש בכל ילד״.
מנכ״ל תפנית
אחת המיומנויות החשובות ביותר שילד צריך ללמוד היא מיומנות התקשורת. תקשורת טובה היא מפתח להצלחה בחיים. היום, עם הטכנולוגיה המתקדמת ומסכי המגע, אנו מבחינים שילדים ואנשים בכלל, מתקשרים פחות זה עם זה. תקשורת דרך מסכים היא לא תקשורת אמתית. לדעת להסתדר זה עם זה, שליטה בתגובות ושיפור הביטחון העצמי – כל הדברים האלה הם מיומנויות. ניתן לרכוש את כל אלה בעזרת מיומנות בתקשורת.
זו מיומנות שאנחנו משתמשים בה בכל רגע נתון בחיים שלנו, אין לזה מקום בתוך מערכת השעות שלנו?
יש ילד שלא היה רוצה להסתדר יותר טוב עם החברים שלו, המשפחה שלו והסביבה שלו?
מה עם ערכים? מה עם ללמוד על אחריות? קבלת החלטות? להבדיל בין טוב לרע? המטרה של מערכת החינוך היא להוציא מבוגרים טובים, שיתרמו לחברה שלנו ויקדמו אותה לעבר עתיד טוב יותר. המון שעות צריכות להיות מושקעות בעניין הזה. כבר מגיל צעיר ילד יכול להבין מהי אחריות. בד"כ ילדים (וגם מבוגרים) לא אוהבים לשמוע את המילה אחריות והסיבה לכך, היא שהם לא מבינים את משמעותה. אחריות היא מילת קסם כי מי שמבין אותה, מבין שהוא יוכל לשנות כל דבר שקורה לו בחיים. אחריות פירושה להבין שאתה הגורם לדברים שקורים לך בחיים, לטוב ולרע. כל ילד או כל אדם אחראי, במידה כזו או אחרת, למצב שבו הוא נמצא בחייו. כמובן שיש מקרים חריגים אך לרוב זה המצב.
איך נדע שתהליך החינוך שלנו הצליח? אם הילד בסופו של דבר מגבש עמדות משלו, מסגל לעצמו ערכים טובים שהוא דבק בהם, יודע לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור עצמו, יודע להבדיל בין טוב לרע ומרגיש שלם עם עצמו – הצלחנו. ואת היכולת הכל כך חשובה הזאת אנו מלמדים בתפנית.
השיטה שלנו מבוססת על אימון של דברים אלה. כדי שילד יוכל להשתמש בכלים אלה הוא צריך להתאמן ולהטמיע כל כלי שהוא מקבל בחייו. כדי להטמיע את הכלים האלה נדרשים שלושה דברים:
- למידה של הנושא עצמו.
- תרגול של הנושא.
- יישום בחיים עצמם.
התפקיד שלנו הוא להבטיח הבנה מלאה של הנושא, תרגול אפקטיבי ומעקב כדי לראות שהדברים מיושמים בחיים עצמם.
אנחנו בתפנית מאמינים שההורים הם החלק החשוב ביותר בתהליך החינוכי. אנחנו לא קוסמים ולא מתקנים ילדים, והאמת היא שלא אנחנו ולא אף אחד אחר נוכל להשפיע על הילד כמו הוריו. לכן, התוכניות שלנו בנויות מכך שההורים לומדים יחד עם ילדיהם, ההורים רוכשים את הכלים האלה בעצמם והופכים להיות המאמנים הטובים ביותר של ילדיהם. הלמידה המשותפת יוצרת חיבור אמתי בין ההורה לילד וההצלחה היא בלתי נמנעת.
ככה אנחנו רואים את מערכת החינוך - דגש על ידע (איך ללמוד), דגש על מיומנויות (מיומנויות תקשורת), דגש על ערכים (אחריות) וכמובן דגש על המעורבות של ההורים בתהליך הזה.
לשאלות נוספות או בירורים יש להתקשר ל-08-9988223
או שלח הודעה לכתובת המייל info@tafnite.co.il
השארת תגובה