" הוראה יוצרת את כל המקצועות האחרים"

לפרטים נוספים על תכנית "תפנית בלימוד" השאר פרטים ונציג של תפנית יצור איתך קשר בהקדם

תפנית בלימוד

זה נשמע קצת מוזר, אבל בבית ספר לא מלמדים ילדים איך ללמוד, פשוט מלמדים.
זה כמו לתת לאדם רכב ולהגיד לו "סע" מבלי ללמד אותו איך לנהוג.

גם בלמידה, כשלא יודעים איך ללמוד, מתרחשות תאונות.
תאונות אלה הן מכלול של תופעות פיזיולוגיות או מנטליות מדויקות שקורות לאדם שלא יודע איך ללמוד.

הדבר המוזר הוא שיש רק 3 סיבות שגורמות לתופעות אלו.
סיבות אלו נקראות "מחסומי למידה".

כל מורה בישראל צריך להכיר את שלושת המחסומים

תפנית בלמידה

אם התלמידים שלך חווים את הדברים הבאים
"תכנית תפנית בלימוד" עשויה להתאים לך:

תפנית בלמידה

אם אתה יודע שתלמידיך חווים את התופעות האלו

זה סימן שהם לא יודעים איך ללמוד!

אתה יכול ללמד אותם לעשות זאת

ילדים

אם אתה יודע שתלמידיך חווים את התופעות האלו

זה סימן שהם לא יודעים איך ללמוד!

אתה יכול ללמד אותם לעשות זאת

על התכנית

"תפנית בלימוד" היא תכנית מעשית שמלמדת כיצד מתמודדים עם ילדים שלא מצליחים לקלוט את חומר הלימוד ולכן מורידים את רמת הכיתה.

חוסר היכולת לקלוט נתונים בא לידי ביטוי בצורות רבות:

  1. ילד שמפריע בשיעור.
  2. ילד שחולם בשיעור.
  3. ילד שלמרות הרצון שלו ללמוד פשוט לא קולט את החומר.
  4. ילד שכל הזמן נוטש את הכיתה בתירוצים שונים...

יהיו ילדים שיפריעו במהלך השיעור ולכן לא רק שלא יצליחו לקלוט את הנתונים עצמם, הם ימנעו משאר הכיתה לקלוט את החומר ולמעשה יכשילו אותך בתפקידך.

מטבע הדברים, בדרך כלל זה יוצר כעס ותסכול כלפי הילד, בעיקר כי את לא יודעת איך להתמודד עם המצב.


ראשית, אנחנו רוצים לומר לך שאת/ה לא הבעיה. פשוט מעולם לא לימדו אותך איך להתמודד עם מצבים כאלה.

"תפנית בלימוד" היא תוכנית מעשית מאוד שתיתן לך כלים ברורים ופשוטים לטיפול בכל סוגי הילדים הללו.

קיימים שלושה מחסומים שהתלמידים שלך נתקלים בהם בכיתה ושיוצרים תופעות שונות. לכל מחסום יש תופעות משלו ומורה מיומן ידע לזהות את המחסום שהילד נתקל בו ע"י כך שידע לשייך את התופעה שהתרחשה למחסום הנכון.

בדיוק כפי שרופא יודע כיצד להבדיל בין תופעות של שפעת לתופעות של מחלות אחרות.


התופעות של המחסום הראשון ללמידה הן:

  • תלמיד מעוך – "מרוח" על השולחן ולא קולט את החומר.
  • תלמיד משועמם.
  • תלמיד שכל הזמן מתלונן על כאבי ראש, כאבי בטן או עיניים.
  • תלמיד מרוגז וכעוס.

בתוכנית "תפנית בלימוד" תבינו מהו המחסום הראשון ללמידה שיוצר את התופעות הללו, וחשוב מכך תבינו כיצד לעזור לתלמידים כשהם מפגינים את התופעות הללו.


התופעות של המחסום השני ללמידה הן:

  • תלמיד מבולבל (ולכן מתקשה בחומר)
  • תלמיד מטושטש.

דרך אגב, המחסום הזה ניכר במיוחד בשיעורים שדורשים תרגול כגון חשבון, אנגלית ולשון.

 

התופעות של המחסום השלישי הן הדרמטיות מכולם:

  • החומר שהתלמיד כבר למד כאילו נמחק מהזיכרון - זה יוצר תסכול אדיר גם למורה וגם לילד.
  • היסטריה מלווה בבכי או בכעס בלתי נשלטים.
  • רצון לנטוש ולעזוב את הלמידה – לפעמים נתקלים במצב שהילד כבר בחר ללמוד, כבר הצלחת לעורר בו מוטיבציה ופתאום הוא נוטש, או מדבר על דברים אחרים שאינם קשורים לשיעור ולא מתרכז… זה גם הגורם המרכזי לנשירה של תלמיד מבית הספר.

 

הרבה תלמידים מאובחנים באופן שגוי כסובלים מ"הפרעת קשב וריכוז", ADHD, דיסלקסיה, דיסקלקוליה ובעיות למידה אחרות. אם תתבוננו סביבך בוודאי תסכימו איתנו שלא ייתכן שאחוז כה גדול מתלמידיכם סובלים מהפרעות כה מהותיות.

זו תהיה זכות עבורנו לתת לכם את הכלים להתמודד עם הבעיות בהן אתם נתקלים. אתם מעצבים בידיכם את הדור הבא של מדינת ישראל. ההצלחות שתייצרו בילדים שקיבלת לידיכם יעצבו את העתיד של כולנו.

מה קרה לילדים למורים את התוכנית "תפנית בלמידה":

  • הם שיפרו את הרמה המקצועית שלהם.
  • הם הבינו טוב יותר מדוע הכיתה לא מתקדמת וכיצד לטפל בזה.
  • הם למדו להכיר את הסיבות האמיתיות לבעיות של קשב וריכוז.
  • הם הצליחו לעזור גם לילדים המתקשים ביותר.
  • מספר התלמידים שנשלחו לאבחון ירד משמעותית.

שאלות נפוצות

האם אתם יכולים להגיע אלינו לבית ספר לעשות הרצאה?
בהחלט כן. בדרך כלל נהוג להציג למנהלת בית הספר את התכנים ולכן אנחנו קובעים פגישה מקדימה. את מוזמנת לפנות אלינו במייל מסודר וניצור איתך קשר בהקדם.
מה דעתכם על נושא האבחונים, הפרעות הקשב והריטלין?
מאוד חשוב לנו להיות מדויקים בנושא. אנחנו מאוד מאמינים במדע ולכן, אם באבחון שנעשה בוצעה בדיקה פיזית (צילום מוח, בדיקת דם...) שמעידה על הפרעה כזו או אחרת, אנחנו לא הכתובת לתת דעה או לתת פתרון. יש לציין שמעולם לא נתקלנו עדיין באבחון שהוכיח שישנה בעיה פיזית, ולכן ברוב המקרים אנחנו מצליחים להביא לשיפור משמעותי ללא תרופות. המטרה שלנו לתת לך גם את הכלים האלה.
כמה זמן נמשכת התוכנית ומהן שעות הפעילות?
התוכניות מותאמות אישית לכל מורה ולכן גם משך התוכנית משתנה. הממוצע הוא 3 חודשים בהנחה שמגיעים ללמוד פעם בשבוע. שעות הפעילות שלנו הן 21:00-9:00 בימים א'-ה' וגם 12:00-9:00 ביום ו'.

לשאלות נוספות או בירורים יש לחייג 077-6049097 או לשלוח הודעה לכתובת המייל info@tafnite.co.il

לפרטים נוספים על תכנית "תפנית בלימוד" השאר פרטים ונציג של תפנית יצור איתך קשר בהקדם

סיפורי הצלחה

הורים וילדים מספרים

הורים וילדים מספרים

"אני גאה בו", "התחלתי את החיים שלי מחדש",
"היום הוא מצליח בלי ריטלין", "אני יותר מסתדר עם חברים".


23 במאי 2018

16:51

0 תגובות


היום למדתי להתאפק

"היום למדתי להתאפק"

הסיבה שאופק הסכים להצטלם ולשתף אותנו
בסיפור ההצלחה שלו היא: לגרום להורים וילדים אחרים להבין
שאפשר גם אחרת.
צפו בזה!


4 במאי 2017

13:00

3 תגובות


מורן ושובל - סיפור הצלחה

"החיים שלנו השתנו מקצה לקצה"

"בלי תפנית כבר הייתי נותנת ריטלין".
שובל ומורן שיתפו אותנו בסיפור ההצלחה המרגש שלהם.
אצל שובל היה שיפור כבר מהמפגש הראשון.
פשוט כיף!


5 במרץ 2017

16:02

11 תגובות