אנחנו מאמינים שמרד ופריצת גבולות בקרב ילדים הוא סימפטום, שכדי לטפל בו צריך להבין את סיבת השורש.
סיבת השורש הזו עשויה להיות שונה לעתים מילד לילד וממורה למורה. לעתים היא אף תהיה קשורה להורים ולמה שקורה בבית, אך ניתן ללמוד איך לזהות אותה ולטפל בה.
התוכנית "תפנית בהפעלת סמכות והשגת שיתוף פעולה מהילד" מלמדת כיצד לגרום לילד לראות בך סמכות ולאפשר לך ללמד אותו ולעזור לו.
בנוסף, תלמדי כיצד להנחות הורים להשיג שיתוף פעולה מילדיהם וכיצד להפעיל סמכות הורית.
התוכנית מתמקדת בהקניית כלים מעשיים ליצירת מוטיבציה אצל הילד ומימוש הפוטנציאל הטמון בו.
איש חינוך, מנקודת המבט שלנו, צריך לבחון את כל הסביבה שמשפיעה על הילד.
ילד שמפריע בשיעור, לא מרוכז, חצוף, מפונק וכו'..הוא ילד שצריך לבחון את הסביבה שלו. האם הסביבה היא זאת שמאפשרת לו להתנהג כך?
אנו לא מאמינים שילד נולד עם בעיה כלשהי (אלא אם כן זה משהו פיזי); אנו לא מאמינים שילדים נולדים עם בעיות התנהגות, בעיות ריכוז, חוצפה וכו'.
באחת התכניות שלנו הגיע אלינו ילד שאובחן כ-ADHD ׁ(הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות) משום שהוא לא היה מסוגל לשבת בשקט ולהתרכז בשעה הראשונה של הלימודים.
אותו ילד לקח ריטלין במשך חצי שנה, לאחר מכן קונצרטה ולאחר שהיו תופעות לוואי מסוימות ההורים החליטו להביא אותו אלינו.
לאחר שבוע, כשהילד התחיל לסמוך עלינו ולשתף אותנו, הוא פשוט סיפר שכל בוקר, לפני בית הספר, ההורים שלו היו רבים והדבר היה מאוד מטריד אותו ולכן היה לו קשה להתרכז.
זו הייתה סיבת השורש לקשיים שלו!
זה מה שאיש חינוך צריך לעשות. באותו רגע עצרנו את התכנית של הילד והעברנו את ההורים את התכנית "תפנית בזוגיות", לאחר חודשיים, המחנכת של אותו ילד סיפרה על שינוי משמעותי.
סיבות השורש יכולות להיות רבות, תפקידנו כאנשי חינוך היא לזהות זאת ולטפל בזה.
כדי לזהות סיבות שורש אצל ילדים, צריך שהם יהיו מסוגלים לראות בנו כסמכות, כאדם שניתן לסמוך עליו.
איש חינוך צריך שתהיה לו סמכות! לצערנו, במדינת ישראל, אנשי החינוך לא מוערכים מספיק ואנחנו מתכוונים לשנות זאת.
אנשי חינוך הם אלה שיכולים להוביל אותנו למקום טוב יותר!