מערכת החינוך שלנו

ילד זקוק למחנך

מערכת החינוך של היום

"כולם גאונים, אך אם אתה שופט דג על פי היכולת שלו לטפס על עץ הוא יחיה כל חייו באמונה שהוא טיפש" אלברט איינשטיין

 

זה מה שקורה במערכת החינוך של היום!

מערכת החינוך של היום לא רק גורמת לדגים לטפס על עץ אלא היא גם גורמת להם לרדת מהעץ ולרוץ 25 ק"מ.

בכל ילד יש מתנה, יש משהו פנימי שמייחד כל ילד.

כל ילד הוא עולם ומלואו, בכל ילד יש את הפוטנציאל האינסופי להצליח, להיות יצירתי ולהיות הכי טוב שהוא יכול להיות.

בגלל השיטה היום, כמה ילדים לדעתכם לא מוצאים את המתנות שיש בתוכם? כמה ילדים חושבים עצמם טיפשים או חסרי תועלת?

השיטה חייבת להשתנות.

מחובתנו למצוא את המתנות שיש בכל ילד.

העולם מתקדם במהירות, והחינוך פשוט נעצר!

סדנה תפנית עם אליאב

לפני 150 שנה היינו מדברים בטלפון ציבורי, היום יש לכל אחד טלפון חכם שבו הוא יכול מחובר לכל מקום בעולם בכל רגע נתון

לפני 150 שנה הרכב היה כרכרה עם סוס, היום יש רכבים שיכולים לעוף באויר.

לפני 150 שנה כמעט הכל היה שונה, למעט דבר אחד.

מערכת החינוך.

גם אז היו יושבים 20 תלמידים(מינימום) בכיתה עם מורה אחד.

גם אז היום מושיבים את התלמידים ללמידה של 8 שעות, עם הפסקות קצרות לאוכל ושתיה, גם אז היו אומרים לילדים מה לחשוב ואיזה מקצועות עליהם ללמוד בבית הספר, גם אז הייתה תחרות בין הילדים כדי להשיג את הציון הכי גבוה במבחן.

בשביל זה הולכים לבית ספר? הציון מעיד משהו על הילד עצמו?

נכון, הזמנים היו שונים ואולי פעם זה היה נכון אבל היום העולם התקדם, הזמנים השתנו.

"מערכת החינוך של היום צריכה להשתנות, המערכת צריכה להתאים את עצמה לילדים שלנו ולא את הילדים שלנו למערכת"

מנכ״ל תפנית

היום אנחנו צריכים ליצור אנשים שחושבים באופן יצירתי, חדשני, ביקורתי ועצמאי עם יכולת לחבר בין האנשים האלה.

כל מדען יגיד לך שאין שני מוחות זהים וכל הורה עם 2 ילדים ויותר יאשר את הטענה הזאת.

אז למה עדיין להתייחס לכל הילדים אותו דבר? למה ליצור שבלונות ותבניות מסוימות שאליהן הילדים צריכים להתאים את עצמם? ולמה אם הם לא מתאימים גורמים להם להתאים בכח ע"י תרופות, הוראות מתקנות, שיעורים פרטיים וחיזוקים אינסופיים. העיקר שיתאים למערכת. למה שהמערכת לא תתאים את עצמה אליו ותגלה מה יש בילד הזה?

הרי אם רופא ירשום את אותה התרופה בדיוק לכל המטופלים שלו התוצאה תהיה אסון, כ"כ הרבה אנשים יהיו חולים ועדיין, כשזה מגיע לבית ספר, זה בדיוק מה שקורה!

מורה אחד שעומד מול מינימום 20 תלמידים כאשר לכל אחד יש יכולות משלו, צרכים שונים, יש לו מתנות שונות שהוא קיבל, חלומות שונים, מטרות שונות ועדיין מלמדים את כולם באותו אופן. זה מחריד!

ומה עם המורים?

למורים יש את העבודה החשובה ביותר בעולם והם עדיין מקבלים משכורות נמוכות.

כשהמצב הוא כזה אין פלא שכל כך הרבה תלמידים לא מקבלים את מה שמגיע להם.

בואו נהיה כנים, מורים צריכים להרוויח בדיוק כמו רופאים.

רופא יכול לעשות ניתוח לב ולהציל חיים של ילד.

מורה גדול יכול להגיע ללב של הילד הזה ולאפשר לו לחיות באמת, להיות מצליח ומאושר.

לרוב מאשימים את המורים במצב אבל הם לא הבעיה, הם עובדים במערכת שאין בה מספיק אופציות, אין בה שיוויון, אין בה זכויות והשיטה היא שגויה בבסיס שלה.

השאלות האלה במבחן לא יקבעו מהי הצלחה!

נכון שמתמטיקה, היסטוריה ותנ"ך זה חשוב אבל לא יותר מאומנות, שירה או ריקוד.

בואו ניתן לכל מתנה שיש לילד שלנו הזדמנות שווה.

אם אמא של מרדונה הייתה גורמת לו להשקיע יותר במתמטיקה מאשר בכדורגל הוא לא היה מרדונה. (לינק לתכנית על פינלנד – חינוך)

אני יודע שזה נשמע כמו חלום אבל במדינות כמו פינלנד עושים דברים מדהימים. ימי לימוד קצרים, מורים מרוויחים שכר הוגן, שיעורי בית לא קיימים והם מתמקדים בשיתוף פעולה בין הילדים ולא בתחרות וכמובן שלא בתרופות. ביצועי מערכת החינוך שלהם מוצגים בכל מדינה אחרת בעולם.

אל תשכחו כי בזמן ש20% מאוכלוסיית העולם הם תלמידים הם למעשה 100% מהעתיד שלנו!

בואו נהיה שותפים לחלומות שלהם, בואו ניתן לכל ילד לגלות את המתנה שלו ולכו תדעו מה נשיג בעתיד!

זה העולם שאנחנו מאמינים בו, עולם שבו דגים לא נאלצים יותר לטפס על עצים.

 

הכל מתחיל בחינוך!

.

לשאלות נוספות או בירורים יש להתקשר ל-08-9988223

או שלח הודעה לכתובת המייל info@tafnite.co.il.

לשיחת ייעוץ
חינם




אתם מוזמנים לשתף אם אהבתם

השארת תגובה